Sn.Dr.N.AKMAN'IN YASA TEKLİFİ PDF Yazdır E-posta
Yazar Ersen Gürpınar   
Perşembe, 27 Kasım 2008

 

 

OLMAZSA OLMAZLARIMIZ

Sürekli vurguladığımız gibi bizler yıllardır önyargılar sonucu sosyal ve ekonomik haksızlıklara uğratıldık.

Haksızlıklar bizi koruması gereken kurumumuz tarafından yapıldı oysa TSK’NIN taviz vermeyeceği tek konu DİSİPLİN’İN tarifinde ASTIN VE ÜSTÜN HUKUKUNA RİAYET ilkesi vardır.

Yasalar amirlerin komutanların astlarını koruyup kollamalarını emreder bu yasa maddesi dışında insani duygular da bunu gerektirmektedir. Bizlere üvey evlat muamelesini aratacak uygulamalar yapılmıştır.

TSK anayasa’nın teminatı olan bir kurumdur. Anayasa adalet ve eşitliği emrederken imtiyazı yasaklar. Her kuruma örnek olan TSK kendi personeline haksızlıklar yapmaktadır;Bizi haksızlıklardan çok bu durum üzmektedir. Biz bu ülkeye ve TSK’YA olan bağlılığımızı terimiz, kanımız ve canımızla ispat ettik.

Dilekçe, faks, e-posta kampanyaları ile ilgililere haksızlıklarımızı hatırlatıp çözümler üretilmesini talep ettik. Gazete ilanı ile haklarımızın sonuna kadar savunucusu olacağımızı bildirdik. Buna rağmen bizi rahatsız eden bazı duyumlar almaktayız

TEMAD Genel Başkanı, Antalya TEMAD il yönetiminin seçiminde yaptığı konuşmada derece konusundan vazgeçildiğini bildirmiş, bunun pek kazanımı olmadığı, tazminat konusunda yoğunlaştıklarını ifade etmişlerdir;

Bu bilgiyi bize Antalya TEMAD İl sekreteri arkadaşımız vermiş. Bu konuda TEMAD sessiz kalmıştır. Sükût ikrardır. (Kabul etmektir) Şayet Genel Başkanın açıklamaları yanlış yorumlanmadıysa bu beklenti içinde olan arkadaşlarımız da hayal kırıklıklarına yol açacaktır.

Bizlerin büyük bir bölümü 3/3 ve 2nci dereceden emekli olmuştur. Asb. MYO kanunundan önce MYO bitirenler 10/2 lisans mezunlarımız, 9/1 dereceden göreve başlatılmışlardır. Çünkü “kendi nam ve hesaplarına yüksek okul bitirenlerin intibakı ayni öğrenimi bitirenler için tespit edilen derece ve kademenin bir üst derecesinden yapılır.”

Şeklindeki yasanın eşitliğe aykırılık iddiası ile zamanın cumhurbaşkanı (F.Korutürk)tarafından Anayasa mahkemesinde iptali istenmiş iptal gerekçesinde de “Astsubayın emsali subaydır bir üst derece verilirse ayni öğrenimi gören subay aleyhine eşitsizlik doğacaktır.” İfadesine yer verilmiş, Anayasa mahkemesi bu gerekçe üzerine maddenin tamamını değil üst derece verilir ibaresini iptal ederek, astsubayların subaylarla ayni derece ve kademeden göreve başlamalarını sağlamıştır. Ardından Genelkurmayın uygulama emri AYİM tarafından “Assubayın emsali subay değil devlet memurudur” gerekçesi ile iptal edilmiş ve bizlerin Bodrum Kuşadası’nda klimalı-kaloriferli ofislerinde günde 8 saat mesai yapan büro memurları ile ayni derece ve kademeden göreve başlama haksızlığımız uygulamaya geçmiştir.

BU DURUMDA YA CUMHURBAŞKANI YALAN VE YANLIŞ BEYAN İLE YÜCE MAHKEMEYİ YANILTMIŞ YA DA AYİM HUKUKA AYKIRI KARAR VERMİŞTİR.

Biz devekuşu misali, ne deve ne kuş olabilmişiz. (Anayasa Mah.16.3.1976 gün ve 1976/15-AYİM 1.12.1978 gün ve 1978/572 sayılı kararı)

Oysa 657 sayılı yasaya tabi emniyet hizmetleri, meclis stenoğrafları, teknik hizmetler gibi sınıflara tabi memurlardan MYO mezunları 9/2, lisans mezunları 8 nci dereceden göreve başlamaktadırlar.

BİZLER BU MEMURLARDAN DAHA İYİ ŞARTLARDA VE DAHA AZ SORUMLULUK ALARAK MI GÖREV YAPIYORUZ?

Bu haksızlık 30 yıldır önlenemezken derecelerden vazgeçmek neyin nesidir?

Kimse birkaç kişiyi düşünerek çözümler aramasın. Bugün 3 nci derece ve 2 nci dereceden emekli olmuş büyük çoğunluk sefalet maaşı almaktadır. Oysa bizim polis ve diğerleri örneğinde olduğu gibi MYO mezunları 9/2, lisans mezunları 8 nci dereceden göreve başlamamızın sağlanması halinde adalet ve eşitlik sağlanarak, 1/4 derecenin yolu da açılmış olacaktır.

Yüksek okul mezunu olmayan arkadaşlarımız 926 sayılı yasanın kabulünde lise ve 2 yıllık harp okulu mezunlarının 8 nci dereceden başlaması örneği ile MYO mezunu sayılmaları da sağlanarak:

TÜM MESLEKDAŞLARIMIZIN BİRİNCİ DERECEDEN EMEKLİ MAAŞI ALMALARI SAĞLANACAKTIR.

Bu azımsanmayacak kadar önemli bir konu olup % 30-40 maaş artışına tekabül etmektedir. Asb. MYO kanunu sırasında gayretlere rağmen sağlanamayan bu durum bizim OLMAZSA OLMAZIMIZ. En önemli ekonomik sorunumuzdur.

9 ncu dereceye razı olalım sonra 9/2 ve 8 nci derece ile uğraşırız mantığı abesle iştigaldir otuz yıldır çözülmeyen bir sorun için otuz yıl daha beklemeye ne ömrümüz nede sabrımız yeter.

Bu konudan taviz verilmeyeceği TEMAD tarafından açıklanmalıdır. 23.8.2007

Saygıdeğer Arkadaşlarım yukarıdaki yazımı hatırladığınızı biliyorum bu konudaki haksızlığı diğer arkadaşlarımızda dile getirdiler ancak aradan 15 ay geçti değişen bir şey yok.

Sn. Nurettin AKMAN intibaklarımızla ilgili bir yasa teklifinde bulundular TEMAD sitesinde yayınlandı ayni konu genel kurulda ve Sn. Akmanın sitesinde dile getirildi ama maalesef adaletsiz 9/1 konusu burada aynen muhafaza edilmiştir.

Değişiklik yapılacak söylemleri hayata geçmemiştir teklif henüz komisyonlarda değildir. Genelkurmay müteakip birleştirilmiş komutanlar toplantısında özlük hakları ile ilgili konuları görüşeceğini açıklamıştır.

Yapılacak çalışmalara ışık tutmak ve TEMAD’IN elini güçlendirmek için sitede hazırlanan metne adınızı ve mail adresinizi yazarak Sn. Akman’a iletilmesini sağlayınız ardından tüm ilgililere yeni bir dilekçe faks ve mail kampanyasını birlikte gerçekleştirmeyi düşünüyoruz.

Katkılarınız çözümü kolaylaştıracaktır.

Teşekkür eder saygılar sunarım.

 

Yorumlar
Yeni EkleAra
Ersen Gürpınar - Bu bir hatırlatmadır   | Author | 2008-11-28 09:32:39
Saygıdeğer Arkadaşlarım
Sn.Akman'ın teklifinde adaletsiz bir uygulama olan 9/1 konusunun ek önerge ile düzeltileceğini belirtilmiştir Ancak sonradan verilecek ek önergelerde sorunlar yaşanabilir bunu önlemek ve Bu konu ile ilgili kaygılarımızı,Sn.Akmana teşekkürlerimizi sunmak için bu mesajı gönderiyoruz arzu eden arkadaşlarımız sitede yayınlanan standart metin dışında belirtilen mail adresine kendi duyguları ile bu konuyu yazabilirler Yasa teklifinde 1/4 konusu yer almaktadır Başlangıç dereceleri bizim ekonomik sorunlarımızın anahtarıdır bunu biliyoruz .Yasalaşmasını sağlamalıyız Herşey gönlünüzce olsun
yasarcakan - haydi desteğe   | 88.228.154.xxx | 2008-11-28 09:15:28
"Hak verilmez alınır" der büyüklerimiz.Ellerinize sağlık sayın büyüğüm.Kanun tasarısı bizim istediğimiz gibi çıkmazsa,binlerce meslektaşımız mağdur olacaktır.Zaman kaybetmeden destek olmamız camiamızın lehinedir.Biz sadece eşitlik istiyoruz.Bu sitede alınmamış haklarımızı konuşmaktan dilimizde edata tüy bitti.Birazda sosyal konuları konuşmak istiyorsak sorunlarımızın çözülmesi için hazırlanan/hazırlanacak kanun taslağına destek vermeliyiz.
Saygılar bizden...1983-KKK
Hüseyin SAVCI   | Publisher | 2008-11-28 09:45:17
Konu, özellikle düşük dereceden maaş alan arkadaşları ilgilendirdiği için daha da önem arz etmektedir. TEMAD yönetim kurulundaki Hukuçu arkadaşların, konuyu hukuki boyutu ile ve hukui gerekçeleri ile kamu oyu ve ilgili mercilerle bir kere daha paylaşmaları mutlaka yararlı olacaktır. TEMAD Yönetimi toplumu yönlendirirken, Toplum da TEMAD'a sahip çıkacak ve arkasında duracaktır.
Bu karşılıklı destek, toplumsal gücü oluşturacaktır.
Konunun bir başka boyutu da ivediliğidir. Bütçe görüşmeleri yapılmaktadır ve eğer bu çalışmalar bütçe çalışmaları bitmeden sonuçlandırılmazsa bir dahaki bütçeye kalması kaçınılmaz olacaktır. Çünkü devlet, ancak bütçede karşılığı olan bir ödemeyi yapabilir.

Özellikle Yönetimin yeniden seçilmesinde desteği olan arkadaşların, şube başkan ve delegelerinin bu konuda TEMAD Yönetimine olumlu destek vermesi, pozitif anlamda baskı oluşturması gerekmektedir. Aksi takdirde başarısızlıkta onların da vicdani borcu olduğunu unutmamalıdırlar.
Yükselen Ses - İCRAAT ZAMANI...   | Registered | 2008-11-28 10:13:10
Saygıdeğer Ersen Bey teşekkür ederim.Artık icraat zamanı fikirler olgunlaştı elele omuz omuza destekleyelim yasalaşmasını sağlayalım.Saygı ve sevgiler..

Selçuk İÇER
E.Kara Asb
1976-26
Abdullah Argın - Bu defa hakkımızı almalıyız.   | 85.103.94.xxx | 2008-11-28 13:42:00
Astsubaylar yıllardır gasp edilen özlük hakları ile ilgili kanun teklifinin Çankırı milletvekili Sayın Nurettin Akman tarafından meclise verilmesi bizleri sevindirmesinin yanında teklifin göreve başlama derecesinin eksik yada emsallere göre yalnış olması asla kabul edilemez bir durumdur.Temad yönetimini bu konuda tüm ağırlığını kullanarak bu konuyu komisyonlara bırakılmadan düzeltilmesini sağlamalıdır.biliyoruz ki önümüzde daha önce kanunlaştıktan sonra iptal edilen bir 1/4 kademesi ile ilgili üzücü bir örnek vardır.Bu konuda e-mail ile dilekçe verilmesini ve sayın milletvekiline iletme durumunu otamatik olarak düzenleyen kişilere teşekkür ederim.Selam,sevgi ve saygılarımla..
Aydınlık - Haydi gayret!!!!   | 88.242.186.xxx | 2008-11-28 13:56:20
Sitemizin ve sevgili Ersen ağabeyimizin dikkatle hazırladıkları örnek dilekçeyi Sayın AKMAN'a gönderelim arkadaşlar.Bu dilekçede talep edilen haklar beni ilgilendirmiyor diyecek MESLEKDAŞIMIZ'ın olduğuna inanmıyorum.Tüm arkadaşlarımızın diğerlerine destek ve katkı sağlayacağından eminim.Geçen yıl olduğu gibi konuyu yoğun bir şekilde ilgili makamlara ve kişilere iletelim.Haydi biraz daha gayret...

Kubilay AKBULUT
(E)Tnk.Kad.Kd.Bçvş.
Turhan KALIN - GÖREVİMİZ MAİLLEMEKTİR.   | Registered | 2008-11-28 14:55:20
Sevgili Ersen Ağabeyimin hazırladığı metni, kendi adıma bu siteden gönderdim.Bizlerin olmazsa olmazı, isteklerimizin ilk maddesi 9/2' yi zümre olarak desteklemek ve irademizi göstermek adına, tüm meslekdaşlarıma sesleniyorum, SİZ OLMADAN BİR KİŞİ EKSİĞİZ, lütfen hep beraber mail gönderelim.
janas - Kolay gelsin,hak gelsin.   | Registered | 2008-11-28 16:16:08
Sayın ERsen GÜRPINAR'ı en az üç yıldır tanıyan ve yazdıklarını,taleplerini(taleplerimzi)gayet iyi öğrenmiş biri olarak yazdıklarını okumadan bile altına imza atarım.Tüm kalbimle elbetteki tam destek.Talep ne olursa olsun tarafımdan gereği yapılacaktır.

Şimdilik takipteyim.
recepasena - 1/4     | 88.226.235.xxx | 2008-11-29 02:16:52
biz astsblar olarak bir türlü birlik olamadık.ülkede ikinci sınıf olmaktan kurtulamadık diyorlar ...Ancak ben şahsım olarak ülkeme 26 yıl hava kuvvetlerinde hizmet etmekten etmekten gurur duyuyorum. şu anda bir emekli hava astsb olmaktan da ayrıca büyük gurur duyuyor ve her zaman kendimi böyle tanıtıyorum. Bizim askeri değil aynı zamanda insani haklarımızı vermeyen,bizim yaptığımız hizmetleri göz ardı eden zihniyete teşekkür ediyorum.sağolun ,varolun .Bu ülke sizinle iftihar edecektir mutlaka
nuretberk - SELAM VE DUA İLE...     | Registered | 2008-11-29 14:31:36
OLMAZSA OLMAZLARIMIZ

Sürekli vurguladığımız gibi bizler yıllardır önyargılar sonucu sosyal ve ekonomik haksızlıklara uğratıldık.

Haksızlıklar bizi koruması gereken kurumumuz tarafından yapıldı oysa TSK’NIN taviz vermeyeceği tek konu DİSİPLİN’İN tarifinde ASTIN VE ÜSTÜN HUKUKUNA RİAYET ilkesi vardır.

Yasalar amirlerin komutanların astlarını koruyup kollamalarını emreder bu yasa maddesi dışında insani duygular da bunu gerektirmektedir. Bizlere üvey evlat muamelesini aratacak uygulamalar yapılmıştır.

TSK anayasa’nın teminatı olan bir kurumdur. Anayasa adalet ve eşitliği emrederken imtiyazı yasaklar. Her kuruma örnek olan TSK kendi personeline haksızlıklar yapmaktadır;Bizi haksızlıklardan çok bu durum üzmektedir. Biz bu ülkeye ve TSK’YA olan bağlılığımızı terimiz, kanımız ve canımızla ispat ettik.

Dilekçe, faks, e-posta kampanyaları ile ilgililere haksızlıklarımızı hatırlatıp çözümler üretilmesini talep ettik. Gazete ilanı ile haklarımızın sonuna kadar savunucusu olacağımızı bildirdik. Buna rağmen bizi rahatsız eden bazı duyumlar almaktayız

TEMAD Genel Başkanı, Antalya TEMAD il yönetiminin seçiminde yaptığı konuşmada derece konusundan vazgeçildiğini bildirmiş, bunun pek kazanımı olmadığı, tazminat konusunda yoğunlaştıklarını ifade etmişlerdir;

Bu bilgiyi bize Antalya TEMAD İl sekreteri arkadaşımız vermiş. Bu konuda TEMAD sessiz kalmıştır. Sükût ikrardır. (Kabul etmektir) Şayet Genel Başkanın açıklamaları yanlış yorumlanmadıysa bu beklenti içinde olan arkadaşlarımız da hayal kırıklıklarına yol açacaktır.

Bizlerin büyük bir bölümü 3/3 ve 2nci dereceden emekli olmuştur. Asb. MYO kanunundan önce MYO bitirenler 10/2 lisans mezunlarımız, 9/1 dereceden göreve başlatılmışlardır. Çünkü “kendi nam ve hesaplarına yüksek okul bitirenlerin intibakı ayni öğrenimi bitirenler için tespit edilen derece ve kademenin bir üst derecesinden yapılır.”

Şeklindeki yasanın eşitliğe aykırılık iddiası ile zamanın cumhurbaşkanı (F.Korutürk)tarafından Anayasa mahkemesinde iptali istenmiş iptal gerekçesinde de “Astsubayın emsali subaydır bir üst derece verilirse ayni öğrenimi gören subay aleyhine eşitsizlik doğacaktır.” İfadesine yer verilmiş, Anayasa mahkemesi bu gerekçe üzerine maddenin tamamını değil üst derece verilir ibaresini iptal ederek, astsubayların subaylarla ayni derece ve kademeden göreve başlamalarını sağlamıştır. Ardından Genelkurmayın uygulama emri AYİM tarafından “Assubayın emsali subay değil devlet memurudur” gerekçesi ile iptal edilmiş ve bizlerin Bodrum Kuşadası’nda klimalı-kaloriferli ofislerinde günde 8 saat mesai yapan büro memurları ile ayni derece ve kademeden göreve başlama haksızlığımız uygulamaya geçmiştir.

BU DURUMDA YA CUMHURBAŞKANI YALAN VE YANLIŞ BEYAN İLE YÜCE MAHKEMEYİ YANILTMIŞ YA DA AYİM HUKUKA AYKIRI KARAR VERMİŞTİR.

Biz devekuşu misali, ne deve ne kuş olabilmişiz. (Anayasa Mah.16.3.1976 gün ve 1976/15-AYİM 1.12.1978 gün ve 1978/572 sayılı kararı)

Oysa 657 sayılı yasaya tabi emniyet hizmetleri, meclis stenoğrafları, teknik hizmetler gibi sınıflara tabi memurlardan MYO mezunları 9/2, lisans mezunları 8 nci dereceden göreve başlamaktadırlar.

BİZLER BU MEMURLARDAN DAHA İYİ ŞARTLARDA VE DAHA AZ SORUMLULUK ALARAK MI GÖREV YAPIYORUZ?

Bu haksızlık 30 yıldır önlenemezken derecelerden vazgeçmek neyin nesidir?

Kimse birkaç kişiyi düşünerek çözümler aramasın. Bugün 3 nci derece ve 2 nci dereceden emekli olmuş büyük çoğunluk sefalet maaşı almaktadır. Oysa bizim polis ve diğerleri örneğinde olduğu gibi MYO mezunları 9/2, lisans mezunları 8 nci dereceden göreve başlamamızın sağlanması halinde adalet ve eşitlik sağlanarak, 1/4 derecenin yolu da açılmış olacaktır.

Yüksek okul mezunu olmayan arkadaşlarımız 926 sayılı yasanın kabulünde lise ve 2 yıllık harp okulu mezunlarının 8 nci dereceden başlaması örneği ile MYO mezunu sayılmaları da sağlanarak:

TÜM MESLEKDAŞLARIMIZIN BİRİNCİ DERECEDEN EMEKLİ MAAŞI ALMALARI SAĞLANACAKTIR.

Bu azımsanmayacak kadar önemli bir konu olup % 30-40 maaş artışına tekabül etmektedir. Asb. MYO kanunu sırasında gayretlere rağmen sağlanamayan bu durum bizim OLMAZSA OLMAZIMIZ. En önemli ekonomik sorunumuzdur.

9 ncu dereceye razı olalım sonra 9/2 ve 8 nci derece ile uğraşırız mantığı abesle iştigaldir otuz yıldır çözülmeyen bir sorun için otuz yıl daha beklemeye ne ömrümüz nede sabrımız yeter.

Bu konudan taviz verilmeyeceği TEMAD tarafından açıklanmalıdır. 23.8.2007


Saygıdeğer Arkadaşlarım yukarıdaki yazımı hatırladığınızı biliyorum bu konudaki haksızlığı diğer arkadaşlarımızda dile getirdiler ancak aradan 15 ay geçti değişen bir şey yok.


Sn. Nurettin AKMAN intibaklarımızla ilgili bir yasa teklifinde bulundular TEMAD sitesinde yayınlandı ayni konu genel kurulda ve Sn. Akmanın sitesinde dile getirildi ama maalesef adaletsiz 9/1 konusu burada aynen muhafaza edilmiştir.


Değişiklik yapılacak söylemleri hayata geçmemiştir teklif henüz komisyonlarda değildir. Genelkurmay müteakip birleştirilmiş komutanlar toplantısında özlük hakları ile ilgili konuları görüşeceğini açıklamıştır.


Yapılacak çalışmalara ışık tutmak ve TEMAD’IN elini güçlendirmek için sitede hazırlanan metne adınızı ve mail adresinizi yazarak Sn. Akman’a iletilmesini sağlayınız ardından tüm ilgililere yeni bir dilekçe faks ve mail kampanyasını birlikte gerçekleştirmeyi düşünüyoruz.

Katkılarınız çözümü kolaylaştıracaktır.

Teşekkür eder saygılar sunarım.
hemiral   | 78.166.181.xxx | 2008-11-29 06:28:22
sayın gürpınar;
yazdıklarınıza yürekten katılıyorum ve destekliyorum. Ama acı olan bir şey bu teklifin bir subay tarafından yapılmasıdır. Belki okuyanlar şimdi bir subay düşmanı daha düşünecekler ama biz assubaylarla ilgili kanun, yönetmelik, tüzük, emir, vb. şeylerin tamamı bir proje subayının çekmecesinde durur veya sümeninde yıllarca kalır ve yine onaylayacak olan başka bir subayın makamına da gelmesi günler, haftalar, aylar, yıllar alır, genellikle de o masaya hiç gelmez...
Kısaca açıklamaya çalıştığım bu kısır döngünün sonucunun biz assubaylar lehine olacağını hiç düşünmüyorum. Kanun tekliflerinin TBMM tarafından hazırlandığı bilindiğine göre ve Ankara'da sadece emeklileri 20.000 kişiyi bulan ( muvazzaflarını saymıyorum )toplamda yaklaşık 100.000 oy olan assubay toplumunun meclise milletvekili sokamamasını acı ve ibretle izliyorum.
Bundan maksatla önümüzdeki dönemde mutlaka en az bir milletvekilini TBMM sokamazsak bizlere yazıklar olsun...
saygılarımla
ancestor363 - sizinleyiz ersen abi   | Registered | 2008-11-29 14:32:48
bu çalışmayı başlatan ve devam ettiren herkese teşekkürlerimi sunuyorum.
katılımı arttırmak için herkesi göreve davet ediyorum bu metni herkes tanıdığı assubaylara iletsin.
ahmetçam - ISPATLAMAK İÇİN FIRSAT.   | Registered | 2008-11-30 06:37:25
Değerli arkadaşlarım;
İşte önümüze BİRLİK VE BERABERLİĞİMİZİ ıspatlayacak bir FIRSAT daha çıktı. Bunu değerlendirerek bu FIRSATI CAMİAMIZIN lehine ÇEVİRMEK İÇİN TÜM GÜCÜMÜZLE KATILIMI SAĞLAMALIYIZ. Hepimizin bildiği gerçekten HAREKET edebilirsek KESİN netice alırız. Arkadaşlarımızın bu konularda ki DUYARSIZLIKLARI bilinmektedir.
Hepimiz bulunduğumuz yerde bir İNTERNET KAFE ile anlaşır ve arkadaşlarımızın İSİM listesini vererek
CÜZİ bir rakamla İŞLEMİ tamamlatır,çok büyük sayılara ULAŞIRIZ.Ben bulunduğum yerde bunu gerçekleştirmek için gayret edeceğim.Herkese kolay gelsin.
caho - tam zamanı   | Registered | 2008-11-30 07:29:06
Dört büyük futbol takımını desteklediğimiz ve sevdiğimiz kadar kendi mesleğimize katkı yapsaydık,inanın herşey daha farklı olurdu ama şimdi tam zamanı genel merkez yönetim kurulu siyasi partiler gibi konuşmalarını seçim öncesi ve seçim sonrası gibi ayrıştırmaz,bizlerin sesine kulak verir kitlenin gücünü arkasına almayı yeğlerse olmayacak hiç birşey yoktur yeterki başarıya inanalım ve kilitlenelim,takım tribünlere kulak verir tezahüratın maneviyatını yakalarsa başarılı oluruz.
ysiginc - meydanlara inmek   | Registered | 2008-12-03 13:34:09
sayın;cüneyt özdemirin 5 nk1 proğramında,emekli assubaylar meydana inmeye hazırlanıyorlar demişti,bunu gerçekleştirmekten başka çaremiz yok diye düşünüyorum.
mehmet doğan - meydanlara inmek   | Registered | 2008-12-04 07:34:27
Temad sitesini taramama rağmen Sn.Akman tarafından hazırlandığı söylenen tasarıya ilişkin bir veri bulamadım.Sn.Akman'ın web sitesinde ise uzman çavuşlar ve emeklilerine yönelik hazırlıkların yapıldığı ve katkıların beklendiği yazılı.Yerel seçim öncesi bir oyalama havucu olarak değerlendiriyorum.Teklifi düzenleyecek makam artniyetli,uygulamaya koyacak makam ise isteksiz. Beklenerek her hangi bir yasal düzenlemenin yapılacağına inanmıyorum.Bu seferde 2009 bütçesinin kanunlaştığı yönünde bir mazeret uydurulacaktır.Bir an önce kamuoyunda ses getirecek yasal,planlı ve tam katılımlı bir toplantı ve yürüyüş düzenlenmeli.
ozugencer   | 77.123.1.xxx | 2008-12-04 15:24:45
Bende sayin ysiginc gibi dusunuyorum.. meydanlara inme zamani gelmistir.Artik basta subaylar olmak uzere tum toplum,silahli kuvvetlerin sadece subaylardan olusmadigini, ordu icinde asil gorev icrasi yapan kesimin assubaylar oldugunu gormek zorundadir. Silahli kuvvetlerdeki isleyisi tenkit eden bir kesim dusunme ozurlu insan, surekli ordu dusmanligi olarak nitelemektedir. Ordunun icinden gelen biri olarak orduya dusman olmam soz konusu degildir.AMA HER YERDE SOYLEDIGIMI BURADA BIR KEZ DAHA YAZIYORUM .BEN ICHIZMET KANUNU,ASKERI CEZA KANUNU GIBI AYRIMCILIK YASALARININ,SINIFLASMA YARATAN YASALARIN VE SUBAY SALTANATI DUZENININ KARSISINDAYIM... HATTA DUSMANIYIM... YA ORDU ICINDE INSAN GIBI BIR SISTEM KURULUR YADA BU DUZENIN COKMESI ICIN DIGER DUYARLI ARKADASLAR GIBI BENDE ELIMDEN GELENI YAPARIM..
Saygilarimla.
Sadece kayýtlý kullanýcýlar yorum yazabilir!

Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.

Son Güncelleme ( Cuma, 28 Kasım 2008 )
 
< Önceki   Sonraki >